База знань

Міфи про тестування

 myth-busted

Мало хто за межами IT-індустрії ясно уявляє собі, чим займаються тестувальники програмного забезпечення. Але навіть серед тих, хто безпосередньо залучений в розробку ПЗ, часто зустрічаються хибні враження стосовно роботи спеціалістів з забезпечення якості. Давайте ж розвінчаємо наостанок декілька поширених міфів про тестування.

  1. Тестування надто дорого коштує

Як кажуть: «Не хочеш платити за тестування в процесі розробки – доведеться заплатити за тех. підтримку та виправлення після релізу». Раннє тестування допомагає зекономити ресурси, в той час як відмова чи зневажання тестування можуть найбільш сумним чином відобразитися на якості Вашого продукту.

  1. Тестування займає багато часу

Саме по собі тестування (за умови грамотної організації виробничих процесів) йде паралельно з розробкою, тому говорити про затрати часу саме на тестування можна дуже приблизно. Правда в тому, що виправлення помилок, знайдених в процесі тестування, потребує часу та зусиль – але ж і результатом цих зусиль стане збільшення якості продукту.

  1. Тестуються лише готові продукти

Без сумнівів, тестування залежить від написаного коду. Але ж ще є тестування вимог та створення тестових артефактів, які можуть здійснюватися і до створення готової версії продукту. До того ж, в ітеративній моделі розробки, процеси тестування і написання програмного коду досить незалежні.

  1. Можна повністю протестувати програму

Проблема виникає, коли так думає клієнт або менеджер проекту. Це твердження прямо суперечить другому принципу тестування, тому так, Ви можете провести безліч тестів та забезпечити повне покриття функціоналу, але це зовсім не буде означати, що ПЗ повністю протестоване. Завжди може знайтися помилка, яку Ви пропустили. Тому вичерпне тестування неможливе – ми можемо довести якість системи до прийнятного рівня.

  1. В пропущених багах винні тестувальники

Неправильно винуватити тестувальників в тому, що в додатках залишаються баги навіть після проведення повного циклу тестування. Проблема тут в обмеженні строків, вартості розробки, а також вимог, що можуть часто змінюватися. Тестувальники, як і інші учасники процесу розробки, часто обмежені в часі та ресурсах, що впливає на якість їх роботи. Тому тут необхідно визначати прирітети.

  1. Тестувальники відповідальні за якість продукту

Це дуже поширена помилка. В обов’язки тестувальників входить знаходження багів та передача інформації про них зацікавленим учасникам процесу розробки, після чого останні приймають рішення про те, що робити з цими багами далі – будуть вони виправлені або відкладені.

  1. Єдине завдання тестувальника – пошук багів

З попередніх розділів Ви повинні були вже зрозуміти, що це далеко не так. В той час, як розробники працюють, як правило, з досить вузькоспеціалізованою сферою, тестувальники повинні розуміти організацію системи в цілому. Окрім того, в сучасних умовах тестувальники часто беруть участь не лише у власне тестуванні, але й в процесах забезпечення якості.

  1. Хто завгодно може тестувати програмне забезпечення

Люди не з IT-індустрії часто думають, що будь-яка людина без спеціальної підготовки може тестувати і що тестування – робота, яка не потребує особливих знань та креативного підходу. Як би то не було, тестувальники прекрасно знають, що це міф.

Сьогодні, щоб стати затребуваним спеціалістом в сфері тестування програмного забезпечення, потрібно мати достатній рівень підготовки, розбиратися в сучасних тенденціях розвитку інформаційних технологій та володіти необхідними для професії особистими якостями. Хороший тестувальник, окрім безпосередньо сфери тестування, повинен знати основи програмування та володіти англійською мовою на рівні не нижче Intermediate.

Але навіть якщо чогось із переліченого Вам не вистачає, не переймайтесь. З цим ми можемо Вам допомогти. Компанія QALight успішно навчила багатьох людей професії тестувальника. Наші випускники працюють в провідних IT-компаніях, як в Україні, так і за кордоном. Окрім всебічної теоретичної підготовки, наші учні вже з перших тижнів навчання мають можливість брати участь в реальних проектах та отримувати справжній досвід роботи.