База знань
Словник тестувальника
Коли Ви починаєте працювати в ІТ-сфері, обов’язково зіштовхуєтеся з ситуацією нерозуміння деяких слів і термінів. Аби полегшити ваш «вхід» в ІТ, зробити його більш зрозумілим і комфортним, тренінг-центр QALight підготував базовий перелік термінів, які найчастіше використовують тестувальники.
ЗАГАЛЬНІ ТЕРМІНИ
Автоматизоване тестування (Automated testing) – процес тестування програмного забезпечення, використовуючи спеціальні програми.
Альфа-тестування (Alpha testing) – імітація реальної роботи з системою розробниками, або ж реальна робота потенційних користувачів на ранній стадії розробки продукту.
Аналіз граничних значень (Boundary Value Analysis) – техніка перевірки поведінки продукту на граничних значеннях (поля, записи, файли тощо).
Андерлокінг – зниження частоти роботи обладнання.
Анекспектед бехевіер (Unexpected behavior) – неочікувана поведінка.
Апдейт (Update) — оновлення.
Аутпут (Output) – вихідні дані, результат.
Аутсорсінг (Outsourcing) – повна чи часткова передача задач, процесів на виконання стороннім особам – юридичним чи фізичним.
Баг (bug) – дефект; невідповідність фактичного результату виконання програми очікуваному результату.
Багзілла (bugzilla) – система відслідковування помилок і ведення задач.
Баг-репорт (bug report) – технічний документ, який містить в собі повний опис бага, що включає інформацію, як про сам баг (короткий опис, серйозність, пріоритет тощо), так і про умови виникнення цього бага.
Багтрекер (bug tracker) – система відстеження помилок; комп’ютерна програма, що допомагає команді розробників і тестувальників відслідковувати та контролювати помилки та побажання юзерів, а також слідкувати за усуненням помилок і виконанням побажань.
Баундрі вельюс (boundary values) – граничні значення.
Бекенд (back-end) – програмна частина, яку не бачать користувачі сайту, пов’язана з написанням серверних скриптів.
Бек лог (backlog) – документ, в якому по рівню важливості зібраний перелік вимог до функціональності, що мають бути реалізовані.
Бета-тестування (Beta testing) – інтенсивне використання майже готової версії продукту з метою виявити та виправити якомога більше дефектів перед остаточним випуском для користувачів.
Білд (build в ІТ) – об’єднання окремих модулів програми в одну систему, що працює.
Валідація (validation) – це процес оцінки кінцевого продукту, необхідно перевірити, чи відповідає програмне забезпечення очікуванням і вимогам клієнта. Це динамічний механізм перевірки та тестування фактичного продукту.
Верифікація (verification) – це статична практика перевірки документів, дизайну, архітектури, коду, тощо.
Гайдлайн (guideline) – інструкція. В ІТ-сфері – посібник від одних розробників для інших для правильного трактування певної роботи.
Генерити (generate) – створювати, пропонувати.
Голд плейтінг (gold plating) – позбавлений користі.
Дебагінг (debugging) – процес, під час якого знаходять і виправляють помилки.
Девелопер (developer) – спеціаліст, що займається розробкою програмного забезпечення.
Деплоймент (deployment) – процес розгортання програмного продукту у готовність до використання. Задеплоїти – перенесення програми в наступне середовище, наприклад, в тестову систему чи на інший сервер.
Десктоп (desktop) – персональний комп’ютер.
Дефект репорт (defect report) – звіт про помилку.
Джира (JIRA) – система відслідковування помилок, призначена для спілкування з користувачами та управління проектами.
Димне тестування (Smoke test) – перевірка виконання функцій продуктом після збірки нового чи виправленого коду.
Домен (domen) – набір символів, що визначають сайт в пошуковій мережі та ідентифікують для користувачів.
Дропдаун (dropdown) – список (перелік), що випадає.
Еджайл (agile) – метод управління проектами, спрямований на надання кінцевого результату на кожному етапі роботи з можливою зміною кінцевого результату.
Еквівалентне розділення (equivalence partitioning) – техніка, під час якої функціонал розділяється на групи значень, що еквівалентні за впливом на систему.
Життєвий цикл програмного забезпечення – це умовна схема, що включає в себе окремі етапи, які є стадіями розвитку процесу створення ПЗ.
Забезпечення якості (Quality Assurance, QA) – сукупність заходів, що охоплюють усі технологічні етапи розробки, випуску й використання ПЗ;
Збій (failure) – невідповідність фактичного результату роботи системи чи компонента тому результату, який очікували.
Інсталяційне тестування (Installation Testing) – процес тестування стадії встановлення.
Інтродакшн (introduction) — знайомство з продуктом, командою тощо; представлення когось, чогось.
Ітеративна модель (iterative model) – передбачає розбиття проекту на частини (етапи, ітерації) і проходження етапів життєвого циклу на кожному з них. Кожен етап є закінченим сам по собі, сукупність етапів формує кінцевий результат.
Каскадна модель (waterfall model) – послідовний метод розробки програмного забезпечення, названий так через діаграму, схожу на водоспад.
Кеш (cache) – тимчасове сховище для файлів, що часто використовуються.
Клікабельність (clickable) – можливість натиснути курсором мишки та перейти на ту чи іншу сторінку.
Кодинг, кодування (coding) – процес написання коду.
Коммон сенс (common sense) – здоровий глузд.
Конфігураційне тестування (Configuration Testing) – перевірка роботи програмного забезпечення при різних конфігураціях системи.
Лог (log) – файл зі службовою та системною інформацією про події в системі.
Манкі джоб (monkey job, мавп`яча робота) – проста, повторювана чи рутинна робота, що не потребує великих затрат.
Мануальный (manual) – ручний.
Матриця відповідності вимогам (Traceability matrix) – двомірна таблиця, де визначено відповідність функціональних вимог і підготовлених тестових сценаріїв.
Навантажувальне тестування (Load testing) – визначення працездатності, стабільності, споживання ресурсів та інших атрибутів якості додатку в умовах різних сценаріїв використання і навантажень.
Натягнули ПЗ – використання готового програмного забезпечення.
Нефункціональне тестування (Non-functional testing) – тестування властивостей, які не відповідають функціональності системи.
Оверлокінг (Overclocking) – збільшення частоти компонента комп’ютера з метою збільшення швидкості його роботи.
Операційне тестування (Release Testing) – процес перевірки системи на задоволення усіх потреб користувача та відповідності бізнес-вимогам.
Передбачення помилки (Error Guessing) – можливість тестувальника, завдяки своїм знанням і розумінню системи, передбачити, за яких умов система може видати помилку.
Повторне тестування (retesting) – тестування, що проводиться, аби впевнитися у вирішенні раніше знайдених помилок.
Помилка (error) – дія, після якої виникає неправильний результат.
Порівняльне тестування (Back-To-Back Testing) – порівняльний аналіз плюсів і мінусів продукту порівянно з його найближчими конкурентами.
Пост-реліз (Post-release to manufacturing) – видання продукту з декількома відмінностями від RTM; є найпершою стадією розробки нового продукту.
Пофіксити (to fix) – виправити помилку.
Пре-альфа (Pre-alpha) – найперша стадія розробки – від самого початку до стадії альфа.
Приймальне тестування (acceptance testing) – тестування, спрямоване на перевірку продукту з точки зору кінцевого юзера.
Причина/наслідок (Cause/Effect) – введення певних комбінацій для отримання певного результату.
Пріоритет багів (Priority) – атрибут, що вказує на швидкість усунення бага, черговість виконання задачі.
Продакт стайл гайд (product style guide) – документ, в якому вказане правильне використання графічних та функціональних елементів платформи для розробки програмного забезпечення під цю платформу.
Продакшн (production) – випуск готового продукту.
Профіт (profit) – користь, дохід.
Регресійне тестування (regression testing) – перевірка на наявність помилок після виконання певних дій чи внесення змін у систему.
Реліз (Release to manufacturing) – випуск продукту.
Реліз-кандидат (Release candidate) – попередній реліз, що має потенціал стати остаточним, якщо не будуть виявлені значні порушення.
Репозиторій (repository) – сховище; спеціальний сервер, на якому зберігається доступне для завантаження ПЗ.
Ручне тестування (manual testing) – процес ручної перевірки програмного забезпечення на наявність помилок.
Санітарне тестування (Sanity testing) – тестування певної функції з метою перевірки, чи відповідає її робота заявленим вимогам.
Сервер (server) – це комп’ютер, пристрій або програма, яка призначена для управління мережевими ресурсами.
Серйозність (Severity) – степінь впливу дефекта на працездатність системи.
Система відслідковування помилок (bug tracking system) – система контролю багів.
Скрам (scrum) – підхід управління проектами для гнучкої розробки програмного забезпечення.
Скрипт (script) – сценарій; програма, що містить послідовність дій, створених для автоматичного виконання певної задачі.
Скріншот (screen shot) – копія зображення екрану, що зберігається та розповсюджується у графічному форматі.
Специфікація (specification) – детальний опис того, який повинно працювати ПЗ.
Спіральна модель (spiral model) – усі етапи життєвого циклу при спіральної моделі йдуть витками, на кожному з яких відбуваються проектування, кодування, дизайн, тестування тощо.
Стадії розробки ПЗ – певні етапи, які проходить команда розробників від старту до того, як продукт стане доступний широкій аудиторії.
Стейт транзішн тейбл (state transition table) – таблиця переходів системи з одного стану в інший.
Стресове тестування – перевірка працездатності продукту під час та після роботи з набагато більшим навантаженням, ніж було заплановано.
Таблиця прийняття рішень (Decision table) – зручний інструмент, мета якого – впорядковати бізнес-вимоги до продукту.
Тест-дизайн (Test design) – один із етапів тестування, під час якого проектуються можливі тест-кейси (випадки).
Тест-кейс (Test Case) – це тестовий артефакт, суть якого полягає у виконанні деякої кількості дій та/або умов, необхідних для перевірки певної функціональності програмної системи, що розробляється.
Тест-план (Test Plan) – документ, в якому зазначений весь обсяг робіт із тестування, а також оцінки ризиків з варіантами їх вирішення.
Тестування (Testing) – процес перевірки відповідності заявлених до продукту вимог та реально реалізованої функціональності, що відбувається шляхом спостереження за його роботою в штучно створених ситуаціях та на обмеженому наборі тестів, вибраних визначеним чином.
Тестування безпеки (Security testing) – перевірка, наскільки система готова протистояти зловмисним спробам отримати доступ до даних.
Тестування взаємодії (Interoperability Testing) – функціональне тестування, що має на меті перевірити, чи/як може додаток взаємодіяти з одними чи декількома елементами/системами.
Тестування відновлення (recovery testing) – перевірка здатності продукту відновлювати свої функції після незапланованої ситуації.
Тестування доступності (Accessibility Testing) – використовується для виявлення можливості використання системи та зручності для людей з обмеженими можливостями.
Тестування збірки (Build Verification Test) – попередня перевірка розроблюваного програмного продукту перед запуском повномасштабного тестування за всіма параметрами, проведеного QA-командою.
Тестування інтернаціоналізації/локалізації – перевірка готовності продукту до використання його різними мовами, враховуючи національні та культурні особливості.
Тестування користувацького інтерфейсу (UI Testing) – тестування, основна мета якого виявити, чи зручний певний елемент для його використання.
Тестування масштабування (Scalability Test) – вивчення можливості збільшувати показники продуктивності відповідно до збільшення кількості доступних додатком ресурсів.
Тестування складання (Build Verification Test) – тестування, що має на меті виявити, чи відповідають вимоги випущеної версії критеріям якості для початку тестування.
Тестування сумісності (Compatibility testing) – перевірка можливості продукту працювати у заданих умовах.
Фрілансер (freelancer) – спеціаліст, що сам шукає собі проекти, компанії для роботи, часто працює у віддаленому форматі.
Фронтенд (front-end) – інтерфейс взаємодії між користувачем і бекендом.
Функціональне тестування (Functional Testing) – процес перевірки з метою визначення функціональних можливостей додатку.
Чек-лист (Check list) – документ, в якому визначено перелік того, що має бути протестованим.
ISTQB (International Software Testing Qualification Board) – Міжнародна колегія тестування програмного забезпечення.
QC (Quality Control) – перевірка дотримання вимог, передбачених у нормативно-технічній документації.
Software architecture document – документ, який описує архітектуру програми, підходи та технології, які будуть використовуватися для її розробки.
UI (User Interface) – інструмент, що допомагає налагодити взаємодію «юзер-додаток».
UX (user experience) – відчуття, що виникають у користувача під час взаємодії з продуктом.
V-модель (v-model) – модель, на кожному етапі якої відбувається контроль поточного процесу, для того, щоб переконатися в можливості переходу на наступний рівень.
XML – стандарт побудови мов розмітки ієрархічно структурованих даних для обміну між різними застосунками, зокрема, через Інтернет.
Z-конфлікт (Z-fighting) – накладання текстур одна на одну.
ТИПИ ТЕСТУВАННЯ
Мобільне тестування – тестування мобільних додатків.
Консольне тестування – тестування додатків для консолей.
Веб-тестування – тестування браузерних додатків.
ТИПИ ТЕСТУВАННЯ ЗА ЗАПУСКОМ КОДУ НА ВИКОНАННЯ
Статичне (Static testing) – тип тестування, який припускає, що програмний код під час тестування не буде виконуватися.
Динамічне (Dynamic testing) – тип тестування, який передбачає запуск програмного коду.
ТИПИ ТЕСТУВАННЯ ЗА ДОСТУПОМ ДО КОДУ
Black box – тестувальник не знає, як влаштована система, що тестується.
White box – тестувальник знає всі деталі системи, що тестується.
Grey box – тестувальник знає лише про деякі особливості системи, що тестується.
ТИПИ ТЕСТУВАННЯ ЗА ПРИНЦИПОМ РОБОТИ З ДОДАТКОМ
Позитивне тестування (Positive testing) – процес тестування програмного забезпечення на те, як воно має працювати.
Негативне тестування (Negative testing) – процес тестування програмного забезпечення на те, як воно не має працювати.
ТИПИ ТЕСТУВАННЯ ЗА РІВНЕМ ДЕТАЛІЗАЦІЇ ДОДАТКУ
Інтеграційне тестування – тестування взаємодії декількох елементів системи.
Системне тестування – тестування всього додатка від початку до кінця.
Модульне тестування – тестування певних компонентів системи.
Зв'язатися з нами
Адрес: г. Киев, 03058, а/я 24
E-mail: info@qalight.com.ua