База знань

Юзабіліті

Юзабіліті-тестування (Usability – зручність) – це перевірка програмного продукту на відповідність до вимог в плані зручності використання програми. Таким чином, за допомогою юзабіліті-тестування ми можемо визначити ергономічність (пристосованість до використання) програми.

Перевірка юзабіліті додатка полягає в:

    • Оцінці відповідності дизайну додатку до його функціональності, заданої замовником.
    • Аналізу графічних елементів, що використовуються, кольорової гами з точки зору сприйняття.
    • Оцінці зручності навігації та структурі посилань.
    • Аналізу текстового наповнення сайту.
    • Оцінці зручності користування функціями програми (сервісами, якщо це сайт).
    • Аналізу шрифтового оформлення тексту.

usability_test
Також, вважаю, було б корисно розглянути 10 правил проектування користувальницького інтерфейсу, складених Якобом Нільсеном (один із засновників компанії «Nielsen Norman Group», яка займається проектуванням користувальницьких інтерфейсів):

1) Інформативність системи – користувач завжди повинен знати поточний статус програми.

2) Наближеність додатку до реального світу – діалог з користувачем повинен вестися на зрозумілій йому мові, остерігаючись використання незрозумілою термінології.

3) Система повинна мати виходи – додаток завжди повинен мати «запасні виходи» з будь-функціональності, які користувач помилково запустив.

4) Однозначність. Всі терміни, функції та поняття повинні описуватися у спільному тлумаченні – у користувача не повинно виникати плутанини.

5) Передбачуваність. Система повинна всіляко «оберігати» користувача від можливих помилок.

6) Наочність. Користувач не повинен ламати голову в спробах зрозуміти, що йому потрібно робити або намагаючись пригадати, як він досяг того чи іншого стану системи. Можливі маніпуляції з програмою повинні бути постійно на виду.

7) Гнучкість та ефективність. Надавайте досвідченим користувачам можливість уникати рутинних дій, і в той же самий час, необхідно приховувати розширений функціонал від недосвідчених.

8) Лаконічність і точність. Діалоги повинні містити тільки ту інформацію, яку необхідно донести до користувача, нічого зайвого.

9) Лояльність до помилок. Інформація про помилки повинна бути зрозумілою та містити підказки до подальших дій.

10) Постійна довідка. Як би інформативно не була спроектована система – вона завжди повинна містити розділ довідки та документації.